Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

vrijdag 31 oktober 2014

beeldend reflectie jugendstil


Voorbereidende opdracht
5 plaatjes over jugendstil


























Reflectieformulier beeldend onderwijs



beginproces



eindproces







 

opdrachtomschrijving:  jugendstil

naam student: Nur Ates


Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering), maar dat hoeft niet.



component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Voordat de les begon wist ik echt nog niet wat jugendstil was. Na de uitleg vond ik het nog steeds een lastige opdracht. Ik snapte wel goed dat het met sierlijke bogen te maken had.
vorm
Ronde sierlijke bogen die met elkaar verbonden zijn. Door de bogen een woord vormen. In mijn geval was dit dan bloemen.
Materie
-          Krijtjes
-          A3 wit papier
-          Papier om het mee uit te vegen voor een mooi effect
-          Haarlak om mijn poster goed te houden, zodat die mee kon naar huis.
beschouwing
Ik heb naar de kleuren krijtjes gekeken en daarvanuit kwam ik op het idee om vooral veel roze, oranje, geel en rood te gebruiken. Vrolijke kleuren wat mij deed denken aan bloemen. Roze zie je het meest terug, omdat dat echt een kleur was die mij het fleurige bloemen idee gaf.
werkwijze
Ik heb al eerder met krijtjes gewerkt die je kon uitvegen. Ik heb dus niet wat nieuws geleerd. Ik vond het lastig om de bogen met elkaar te verbinden steeds.
onderzoek
Ik ben begonnen met roze bogen. Vervolgens heb ik van de bogen een woord geprobeerd te maken. Daarna heb ik nog een paar sierlijke lussen gemaakt. Nadat er genoeg lussen waren heb ik met andere kleuren de vlaktes opgevuld zodat het ook een diepte kreeg. Zie foto’s
eindoordeel:
Wat vind je geslaagd? Leg uit.
Ik vind de kleuren in mijn poster echt mooi geworden. Ik wou hem ook zeker houden om het thuis op te hangen. De vier kleuren staan echt leuk samen. Mijn woord is er ook duidelijk in terug te zien en heb er leuke reacties op gehad.
Wat kon beter? Waarom?
Voor de volgende keer eerst even opzoeken waar de les over gaat en als het onderwerp voor mij niet duidelijk is even opzoeken wat het inhoud. Verder vond ik dat ik de sierlijke bogen de volgende keer meer met andere kleuren moet maken.


Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.


beeld
functie(s)
beschrijving
 
Sierlijke bloemen, inspiratie voor mijn sierlijke poster
Ik heb deze sierlijke bloemen ook in mijn poster geprobeerd om te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief