Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

vrijdag 31 oktober 2014

Drama : reflectie op een ander


Jouw naam is: Nur Ates
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
vertelpantomime
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:
Chris de Laak, Amber Storm, Patrick Peschier, Madelon Kolkhuis Tanke en Maroesja Kool
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij hetaanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
Onvoldoende
Voldoende
 
Goed
 
x
Motivatie:
Goed om te zien dat de meester het eerst niet goed doet en daarna goed laat zien.
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie:
Duidelijk in het filmpje
In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
·         De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm
·         Mogelijke lesdoelen (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
·         Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
·         Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm
·         Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
Onvoldoende
 
 
 
 
 
Voldoende
 
 
 
x
 
 
X
 
X
Goed
 
 
X
 
 
 
 
 
 
 
 
x
Motivatie:
Een goede uitleg. Piet piraat liedje leuk tussendoor
In de film is de onderstaande informatie verwerkt
·         Wie welke productierol op zich heeft genomen.
·         De datum
·         Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
·         De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
 
 
 
X
X
X
X
Motivatie:
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie:
Iedereen is te zien
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
·         De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.
·         De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
 
 
 
 
 
X
 
 
X
Motivatie:
De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
x
Motivatie:
Alles werd goed verteld, het is duidelijk wat de werkvorm inhoud en het was ook echt leuk om erna te kijken
De film duurt tussen de 4 en 5 minuten.
Ja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief