Jouw naam is: Nur Ates
|
|||||
Ik heb een instructiefilm bekeken met de
werkvorm:
|
vertelpantomime
|
||||
Deze film is gemaakt door de volgende
studenten:
|
Chris de Laak, Amber Storm, Patrick
Peschier, Madelon Kolkhuis Tanke en Maroesja Kool
|
||||
De film is een goed middel om aankomende
leerkrachten te ondersteunen bij hetaanbieden van een drama/dans werkvorm
voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
|
||
Motivatie:
|
Goed om te zien dat de meester het eerst niet goed
doet en daarna goed laat zien.
|
||||
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht
deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs:
Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering
van de werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X
|
||
Motivatie:
|
Duidelijk in het filmpje
|
||||
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt:
·
De naam van de werkvorm,
met een korte toelichting van de werkvorm
·
Mogelijke lesdoelen (zie
dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
·
Welke bron is gekozen
n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
·
Hoe deze bron is verwerkt
in de uitvoering van de werkvorm
·
Welke voorbereidingen er
nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
|
Onvoldoende
|
Voldoende
x
X
X
|
Goed
X
x
|
||
Motivatie:
|
Een goede uitleg. Piet piraat liedje leuk tussendoor
|
||||
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt
·
Wie welke productierol op
zich heeft genomen.
·
De datum
·
Het doel van de film
(Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
·
De naam van de Hogeschool.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X
X
X
X
|
||
Motivatie:
|
|||||
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar
aanwezig in de film en spelen een rol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X
|
||
Motivatie:
|
Iedereen is te zien
|
||||
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’
te herkennen:
·
De
werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de
werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas
uitgevoerd kan worden.
·
De detail-scenes
In een aantal heel korte
scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm
in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze
informatie.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
X
X
|
||
Motivatie:
|
|||||
De film heeft een prettig tempo en is boeiend,
prikkelend voor de doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
Goed
x
|
||
Motivatie:
|
Alles werd goed verteld, het is duidelijk wat de werkvorm inhoud en het
was ook echt leuk om erna te kijken
|
||||
De film duurt tussen de 4 en 5 minuten.
|
Ja
|
Over mij
vrijdag 31 oktober 2014
Drama : reflectie op een ander
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten