Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

vrijdag 31 oktober 2014

Beeldend : Herfstpark

Voorbereidende opdrachten
5 foto's van herfstparken





Reflectieformulier beeldend onderwijs




bomen en pad uit de lucht halen
eind resultaat

opdrachtomschrijving: herfstpark

naam student: Nur Ates



component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Er zijn verschillende soorten parken. Ik ging toen ik klein was altijd naar het hertenpark om daar de eendjes en de herten te voeren. Ik vond dat toen helemaal geweldig. Het was een groot park waar ook een speelruimte aanwezig was. Ik heb in mijn schilderij een park met bos geschilderd. Ik heb een diepte gemaakt. Dat kun je zien aan de bomen die steeds verder naar achter verdwijnen. Ze worden steeds kleiner. Ik heb kleuren gemengd om er echte herfstkleuren van te maken. Veel bruin, oranje en blauw.
vorm
Ik heb vooral veel warme kleuren gebruikt die bij de herfst passen. Dit is te zien op de schilderij. De diepte is ook te zien door de horizon die ik heb gemaakt met blauwe lucht. 
materie
A3 wit papier
Verf kwasten
Schoolverf in verschillende kleuren
Pot met water
De materialen die ik nodig had waren allemaal voldoende aanwezig en had geen andere materialen meer nodig.
beschouwing
In de les hebben wij een aantal voorbeelden gezien. Die foto’s brachten mij op het idee op dit herfstpark te maken.
werkwijze
Ik heb wel vaak geverfd, maar niet in diepte. Bij deze opdracht was het belangrijk om in je schilderwerk een diepte te laten zien en daar heb ik aan gewerkt. Ik merkte dat ik de dingen die in de diepte zouden moeten liggen verder naar achter moest schilderen en ook kleiner zodat je kon zien dat er diepte was. Ik vond het wel lastig met de bomen. Het moest niet zo zijn dat het leek dat de bomen in de lucht hingen. Ik moest ze nauwkeurig schilderen wat het wel lastig maakte.
onderzoek
Ik heb eerst een aantal foto’s bekeken. Vervolgens heb ik de materialen gepakt en ben ik begonnen met een beetje verf mengen. Nadat ik inspiratie had opgedaan uit de voorbeelden ben ik begonnen met verfen.
eindoordeel:
Wat vind je geslaagd? Leg uit.
De mooie herfst kleuren in mijn schilderopdracht. Het zijn echt warme herfstkleuren zoals rood,bruin,oranje en geel.
Wat kon beter? Waarom?
De bomen konden nog wat nauwkeuriger gemaakt worden door een andere kwast te gebruiken die de lijnen goed strak kon trekken.


Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.


beeld
functie(s)
beschrijving
 
Veel warme kleuren
Herfst stadspark

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief