Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

vrijdag 31 oktober 2014

Beeldend : Narren, dwazen en zotten

Voorbereidende opdracht
5 foto's van narren, zotten en dwazen







Eigen Masker




component
beschrijving
betekenis
Narren, dwazen en zotten zijn maffe mensen die zich verkleden, muziek maken, gekke verhalen vertellen en rijmpjes maken. Als je je verkleed zie je er ook gelijk anders uit. Het maakt van jou een ander mens van de uiterlijk. Ik verkleed mij alleen als ik zwarte piet speel. Ik zie er dan totaal anders uit en ik word niet herkend. Op dat moment ben je ook een ander persoon. Ik moet altijd veel rekening houden met kleine kinderen. Ik loop de hele dag op straat en uit in restaurantjes. Ik moet hier wel uitkijken dat ik ook echt met handschoenen eet, maar toch ook weer echt zwarte piet ben en de kinderen moet vermaken. 
vorm
Mijn masker heeft de vorm van een pokemon figuur. Het is niet gelukt om dezelfde kleuren te gebruiken, omdat die er niet waren. Ik heb andere kleuren gebruikt. Nu lijkt het dus op een haas.
materie
-kranten
-gekleurd papier ( vliegerpapier )
-behanglijm
beschouwing
Ik heb terug gedacht aan mijn jeugd. Ik keek vaak pokemon en wou daar een dier van uitkiezen. Ik heb later op internet gekeken hoe ik het het best kon aanpakken. Ik heb geprobeerd om de juiste vorm te maken.
onderzoek
 Daarna heb ik het nog dikker gemaakt door stukjes krant te scheuren en te plakken boven de rest. Daarna heb ik gekleurd papier gekozen en mijn masker een kleur gegeven. Later heb ik me gefocust op de details. De oren en de tanden. 
werkwijze
Ik heb nog nooit op deze wijze gewerkt. Ik heb wel eens eerder met papier mache gewerkt met een ballon erin. Ik vond dit zonder ballon erg lastig

eindoordeel:
Wat vind je geslaagd? Leg uit.







De vorm die ik heb gekregen. Ik wou dit laten lijken op een pokemon figuur. 
Wat kon beter? Waarom?







De kleuren konden beter. Ik had zelf gekleurd papier moeten meenemen die pasten bij mijn figuur. Ik heb nu niet de juiste kleuren. Ik had geel en zwart nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief