Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

zondag 2 november 2014

Drama : gekregen feedback op ons instructie filmpje

Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Quirine Erftemeijer
Ik heb een instructiefilm bekeken met de werkvorm:
Dans
Deze film is gemaakt door de volgende studenten:

Iris Meijer, Soumaya Ben Haddou, Nur Ates, Jessica Roodbol en Yeliz Yilmaz
1C
De film is een goed middel om aankomende leerkrachten te ondersteunen bij het aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25 – 30 leerlingen

Onvoldoende

Voldoende
Goed
X
Motivatie: Iemand die nog niet veel wist over de werkvorm dans, zou na dit filmpje te bekijken met de werkvorm aan de slag kunnen gaan.  



Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie: Het filmpje is zeer duidelijk. Het wordt kort en bondig uitgelegd met duidelijke voorbeelden.

In de film is de onderstaande informatie verwerkt:
  • De naam van de werkvorm, met een korte toelichting van de werkvorm
  • Mogelijke lesdoelen  (zie dramadoelstellingen H2.2 van het dramaboek ‘Kijk op Spel’)
  • Welke bron is gekozen n.a.v. het thema van de Kinderboekenweek van dit jaar
  • Hoe deze bron is verwerkt in de uitvoering van de werkvorm
  • Welke voorbereidingen er nodig zijn om deze werkvorm met 25 – 30 leerlingen uit te voeren
Onvoldoende




Voldoende



X
Goed

X



X
X

X
Motivatie:



In de film is de onderstaande informatie verwerkt
  • Wie welke productierol op zich heeft genomen.
  • De datum
  • Het doel van de film (Beroepsproduct 1.1.1 Drama)
  • De naam van de Hogeschool.
Onvoldoende
Voldoende
X
goed
Motivatie: Er staat geen datum, naam van hogeschool of wie welke productierol had.

Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar aanwezig in de film en spelen een rol. 
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie:



In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’ te herkennen:
  • De werkvorm-in-werking-scene
Studenten laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de klas uitgevoerd kan worden.
  • De detail-scenes
In een aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek ‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.

Onvoldoende
Voldoende
X
goed
Motivatie: Er had misschien nog een ander voorbeeld in gemogen. Bijvoorbeeld een andere werkvorm.



De film heeft een prettig tempo en is boeiend, prikkelend voor de doelgroep.
Onvoldoende
Voldoende
Goed
X
Motivatie: Het filmpje is kort en bondig. En ook zeer duidelijk, hierdoor blijft het boeiend om naar te kijken.

Op de instructiefilm heeft de student middels een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
Het geeft een stukje overzicht dat het beeld stilstaat wanneer er gesproken wordt.
Motivatie:

De film duurt tussen de 4 en 5  minuten.
Ja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief