Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

zondag 2 november 2014

Beeldend : Monument der wachtende

Voorbereidende opdracht
5 foto's van mensen die wachten


 schets met houtskool
Reflectieformulier beeldend onderwijs


opdrachtomschrijving: Monument der wachtende

naam student: Nur Ates


component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Wachten doe je bijna altijd. Wachten op de bus of trein. Wachten op vrienden. Wachten als je bijv. naar de dokter of tandarts moet. Kortom je wacht heel vaak. Wachten kan lang duren, maar vaak luisteren we naar muziek om het wachten op een leuke manier door te brengen. Zo denken wij ook dat wachten met muziek sneller gaat dan wachten zonder muziek. Tijdens het wachten heb je verschillende houdingen. Kijk maar eens om je heen. Iedereen die wacht heeft een andere houding. De een zit erbij de ander staat en nog een ander hangt erbij. 
vorm
Mijn monument der wachtende is een geheel. Ik moest het beeld van een stuk klei maken. Ik mocht niet later delen aan elkaar vast maken. Dit maakte de opdracht wel moeilijker.
Materie
-          Klei
-          Uitsteekvormen om het beeld naar wens te maken
beschouwing
Ik heb aan wachtende mensen gedacht. Zoals veel mensen die ik dagelijks zie wachten.
werkwijze
Ik heb wel vaker met klei gewerkt en geboetseerd. Ik wist dat ik veel met mijn vingers moest werken.
onderzoek
Ik heb eerst aan mezelf gedacht hoe vaak ik wel niet sta te wachten. Daarna heb ik aan anderen gedacht die ook vaak staan te wachten. Ik die dit dagelijks op het station. Iedereen heeft een verschillende houding. Hiervan uit heb ik de houding van mijn beeld gekozen.
eindoordeel:
Wat vind je geslaagd? Leg uit.
Ik vind de houding van mijn beeld wel geslaagd. Ik zie veel mensen in die houding wachten. Het is dus wel echt een wachtende houding.
Wat kon beter? Waarom?
De vorm van zijn lichaam. Nu lijkt het net of die korte dikke benen heeft en een groot bovenlichaam. Dit kan ik in het vervolg beter doen door een goede verhouding te maken van zijn lichaam.


Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.


beeld
functie(s)
beschrijving
Plaats hier de afbeelding van het beeld of verwijs naar het beeld dat ergens anders op je blog staat.


Monument der wachtende.  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief