Over mij

Mijn foto
Nunspeet, Gelderland, Netherlands

zondag 2 november 2014

Beeldend : Bozbezbozzel

 voorbeeld mythologische dier

 Beginproces
Ik heb deze opdracht samen met Yeliz Yilmaz gemaakt. Wij hebben eerst een paar stukken van het dier geschetst. Vervolgens hebben wij de geschetste onderdelen uitgesneden met een stanleymes. Daarna hebben wij met door middel van tussen stukjes het beeld in elkaar gezet.



Eindproces


component
beschrijving
betekenis
Een mythologisch dier zijn meer dieren in 1. Wij hebben gekozen om een draak en een haan in 1 te maken. Het laat zien dat een haan ook vuur kan spuwen als een draak en vleugels heeft. Je kunt goed zien dat er twee dieren in zitten.
vorm
Er zijn puntige vormen te zien, maar ook strakke lijnen. Het heeft een 3d effect. Het dier is van alle kanten goed te zien .
materie
-stanleymes 
-karton
-potlood
-gum
beschouwing
Wij hebben op internet gezocht naar mythologische dieren. Zo zijn wij op het idee gekomen. Het werd ons duidelijk wat het was door de afbeeldingen die op internet waren. Wij konden zien dat er verschillende lichaamsdelen zijn.
werkwijze
Ik had nog niet eerder op deze werkwijze gewerkt. Ik heb het wel eens gezien bij mijn broertje, dus ik wist hoe het ging. Het was best zwaar, omdat het karton dik was en het mesje niet zo scherp.
onderzoek
Op de foto's hierboven is te zien dat wij eerst hebben geschetst en daarna de figuren hebben uitgesneden. Wij moesten natuurlijk wel de onderdelen dubbel maken om er een 3D effect aan te geven
eindoordeel:
Wat vind je geslaagd? Leg uit.







Het eindresultaat. Het ziet er mooi uit. Niet alleen van 1 kant, maar van alle kanten. Hij is echt leuk geworden.
Wat kon beter? Waarom?







Het uitsnijden kon beter. Wij kwam er later achter dat als je hard doordrukt, het karton er ook in een keer uit kwam. De eerste keer sneden we  het uit, maar omdat het karton zo dik was is het niet gelukt om met onze stanleymes het figuur in een keer eruit te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief